Kömürhan Köprüsü Projesi

Kömürhan Köprüsü Bağlantı Tüneli ve Yol Yapım İşi

2 Ocak 2021 tarihinde açılan köprü; Ters-Y tipi kule olarak tasarlanmış olup, 168,5 m’lik tek pilon ve 380 m’lik orta açıklığı ile Dünya literatüründe 4. sırada yer almaktadır. Proje kapsamında yer alan çift tüplü Kömürhan Tüneli ise 2.400 m uzunluğundadır.  

Malatya–Elazığ Devlet Yolu üzerinde, Karakaya Baraj Gölü (Fırat Nehri) geçişini sağlayan “Gergin Eğik Askılı Kömürhan Köprüsü ve Tünel” imalatından oluşan proje, toplam 5.155 m uzunluğunda 2×2 şeritli bir yol yapımı projesidir. Bu proje ile, bölgedeki mevcut 1×1 şeritli standartları düşük (kurp yarıçapları küçük, bol virajlı) yol ve eski Kömürhan Köprüsü muhafaza edilmiş, bu yolun hemen yanına, toplam boyu 660 m olan yeni bir köprü ve yaklaşık 2.4 km uzunluğunda bir tünel ile modern bir devlet yolu inşa edilmiştir. Kömürhan Köprüsü, uluslararası literatürde “Cable Stayed” olarak adladırılan ve Türkçe’ye “Gergin Eğik Askılı” olarak çevrilen türde bir köprüdür. Bu tür, İstanbul Boğazı üzerindeki asma köprülerde olduğu gibi büyük açıklıkların geçilmesi için kullanılan modern bir köprü tipidir. Köprünün baraj gölü üzerindeki orta açıklığı 380 metredir. Köprü enkesiti ortotropik çelik olarak inşa edilmiştir.

Kömürhan Köprüsü, teknik özellikleri bakımından yenilikler içeren örnek projelerden biridir. Köprü, büyük ölçüde yerli mühendislik hizmeti, yerli teknoloji ve yerli iş gücü kullanılarak tamamlanmıştır. Köprünün yanı sıra her biri 2400 m uzunluğunda 2×2 şeritli 2 tüp halinde tünel inşaatı bulunmaktadır. Ayrıca 3 katlı toplam 1200 m² kapalı alanlı Karakol Binası İnşaatı, Nato Boru Hattı Deplasesi, Kavşak İmalatları, Menfez ve Altgeçit İmalatları, Elektrik–Aydınlatma işleri, Mekanik Soğuk Karışım ve Sıcak Karışım Asfalt imalatları, Oto-korkuluk imalatları ve önemli miktarda Toprak İşi kapsam dahilindedir.

Ana İş Miktarları
Toprak İşi: 1.750.000 m³
Beton İşleri: 180.000 m³
Demir İşleri: 6.000 ton
Çelik İmalat: 6,650 ton
Gergin Eğik Kablo: 920 ton
Art-Germe Çelik İşleri: 210 ton
Plentmiks Temel ve Alt-Temel: 120.000 ton
Bitümlü Sıcak Karışım Asfalt: 73.000 ton

Kömürhan Köprüsü
Projenin Yeri: Malatya–Elazığ Devlet Yolu D300’ün Karakaya Baraj Gölü’nü Geçiş Noktası
Proje Yol Uzunluğu: 5.155 m, 660 m Gergin Eğik Askılı Yeni Kömürhan Köprüsü, 2×2400 m çift tünel ve 2095 m Bağlantı yolu
İşveren: Karayolları Genel Müdürlüğü, 8.Bölge Müdürlüğü Elazığ
Yüklenici Firma: Doğuş–Gülsan Kömürhan Adi Ortaklığı
İşe Başlama Tarihi: 06.01.2014
İş Bitiş Tarihi: Ocak 2021 Çelik S 355 J (EN 10025)
Çelik Miktarı: Toplam 7100 ton (üstyapıda 6500 ton, pilonda 600 ton)
Beton: C50/60, C40/50, C30/37 VE C16/20, Toplam 200.000 m³ Demirli Beton
Kablolar ve Öngerme: Yüksek Mukavemetli Çelik Sınıf 1860/1670 MPa, Ø15,7 mm (düşük gevşemeli) 7 Telli Halatlar
Ön Proje: Yüksel Proje
Uygulama Projeleri: Wiecon + Gülsan
Yapım Denetimi: Yüksel Proje

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir