MultiPlate, Çelik Koruge Plaka Nedir?

MultiPlate Nedir?

MultiPlate, gömülü esnek koruge çelik plakaları ifade eder. Bu koruge plakalar şantiyede köprü şeklini alması için özel cıvataları ile birleştirilir. Montaj sonrası köprü oluşturulur. Aç kapa inşaat sistemidir.

MultiPlate Yapılar Ne İçin Kullanılır?
MultiPlate yapılar çoğunlukla yoğun trafiğe yönelik otobanlar ve servis yolları da dahil olmak üzere her çeşit yol ve köprünün üstündeki ve altındaki menfezler ve köprüler için kullanılır.

Koruge çelik borular ayrıca endüstride (çakıl tahliye boruları, silolar vs.) ve tarımda (sıvı gübre tankları) kullanılır.

MultiPlate Yapılar ve LinerPlate Yapılar Statik Olarak mı Tasarlanır?
İki yapı tipi de gömülü esnek koruge çelik borular kategorisine girer. Stabilite hesaplamaları, kalıcı trafik yükleri ve/veya köprü sınıfları için ayrı hesaplamalar ile birlikte Klöppel/Glock yöntemine göre yapılır. Nihai durum için güvenlik faktörleri hesaplanır.

Hangi Tip Cıvatalı Bağlantı Kullanılır?
Ayrı çelik levhaların bağlantısı, nihai dayanımı saygın bir enstitü tarafından gerçekleştirilen bir testte doğrulanmış olan bir makas bağlantı ile gerçekleştirilir.

MultiPlate Yapıların Avantajları Nelerdir?
– Düşük tasarım maliyeti
– Düşük inşaat harcamaları
– Kısa inşaat süresi
– Karmaşık zemin koşullarında daha düşük maliyet
– Düşük uzun vadeli bakım maliyeti

Gübre Tankları (Tarım) ve Diğer Silolar (Endüstri) İle MultiPlate Konstrüksiyon Arasındaki İlişki Nedir?
Gübre tankları, bir çelik betonarme levha üzerine yerleştirilen ve Duplex sistemine sahip MultiPlate çelik levhalardan imal edilen dairesel tanklardır. Diğer MultiPlate silolar endüstride çakıl, kum, kırmataş ve benzerlerinin depolanması için kullanılır.

MultiPlate Yapıların Açıklığı Sınırlı mıdır?
Evet, ancak böylesi bir inşa yöntemi ile geniş açıklıklı yapılar elde edilebilir. Örneğin, hala dünya çapında en büyük yapılardan biri olduğu üzere, Arnheim-Appeldoorn (Hollanda) otobanını kesen 55 x MP 200’den yapılmış 17,00 m’lik bir açıklığa sahip bir kara köprüsü tarafımızca inşa edilmiştir. Bu olağanüstü yapının yanı sıra, 10,00 m’den yüksek açıklıklara sahip çok sayıda Hamco koruge çelik yapı mevcuttur.

Yüksek taşıma kapasiteli ilk çok parçalı çelik koruge yapılar 1899 yılında ABD Middletown da kurulan ünlü çelik üreticisi ARMCO Inc. firması tarafından 1908 yılnda patent altına alındı ve teknolojisi geliştirilerek günümüze ulaştı. 1956 yılında Dinslaken / Almanya da kurulan temsilci olduğumuz Hamco Dinslaken Bausysteme GmbH, Armco Inc. ve Thyssen, MultiPlate inşaat sistemi dünya çapında çalışmaya başladı. Özellikle Darmstadt Teknik Üniversitesi ile birlikte ve Alman Karayolları Genel Müdürlüğü işbirliği içinde, çok plakalı çelik koruge imalatı, yükleme ve stabilite hesaplama yöntemleri onay aldı. HAMCO nun bu araştırmaların sonucu 1970’lerde yayınlanan Klöppel/Glock tasarım yöntemi ile günümüzde dünya uygulamalarının en önemli baş vuru teknik dökümanı ünvanını kazandı.

Alfa Elektro Metal San. ve Tic. Ltd. Şti.

Köprüler ve menfezler, yol ve yol sisteminde önemli birer parçadır. Günümüzde yol yapımı ve bakımı ekonomik verimlilik ve tasarruf açısından uygun çözümlerin bulunmasını getirmiştir.

Bu nedenle idareler köprülerin ve menfezlerin inşası için peyzaja uygun düşük fiyatlı çözümler talep etmektedir.

1960’da başlayan dinamik uzun vadeli testler ve 1963’deki statik yük testleri, Armco-Thyssen GmbH (Dinslaken) ile birlikte Klöppel / Glock tasarım yöntemi, dinamik ve statik yükleme için yüksek taşıma kapasitesini verdi. Bu testler, sonuçları ve uygulamaları ile şu ana kadar çok plakalı çelik koruge uygulamaları için uluslararası literatürde ve bağımsız yayınlarda sıklıkla kullanılan, teknik araştırma ve testlerde temel bilgiler olarak kullanıldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir