Dünyanın En Hızlı Treni: Japon Maglev Hız Denemesi
Maglev Treni Nasıl Çalışır?
SC Maglev veya süper iletken manyetik trenler, 1970’lerden başlayarak Orta Japonya Demiryolu Şirketi ve Demiryolu Teknik Araştırma Enstitüsü tarafından geliştirildi. Maglev trenleri, vagonlar ve raylar arasında manyetik itme prensibiyle çalışır. Maglev kelimesi aslında “manyetik” ve “havaya yükselme” kelimelerinin birleşimidir. Manyetik kaldırma veya trenin yüzdürülmesi, bir elektrodinamik süspansiyon sistemi veya EDS kullanılarak elde edilir.
Raylar veya kızaklar, elektromıknatıslar oluşturmak için “sekiz rakamı” şeklinde sarılmış iki set çapraz bağlı metal bobin içerir. Trenin kendisinde boji adı verilen süper iletken elektromıknatıslar var. Tren durduğunda lastik tekerlekler üzerinde durur. Harekete başlamak için, tren bu tekerlekler üzerinde yavaşça ilerler ve trenin altındaki mıknatısların kılavuz raydakilerle etkileşime girmesine izin verir. Tren saatte 150 kilometreye ulaştığında, manyetik kuvvet treni yerden 100 milimetre yukarı kaldıracak kadar güçlüdür ve giderek artan yüksek hızlara izin vermek için sürtünmeyi ortadan kaldırır.
Treni kaldıran aynı manyetik kuvvetler aynı zamanda onu ileriye doğru hareket ettirir ve ray içinde merkezde tutar. Bu, Tesla’nın Hyperloop tarafından kullanılan, yolculuğu pürüzsüz ve treni son derece güvenli hale getiren teknolojinin aynısıdır.
Maglev En Yüksek Hız
Maglev treninin en yüksek hızı nedir? Nisan 2015’te, insanlı bir süper iletken Maglev treni, demiryolu araçları için önceki iki rekoru kırarak saatte 603 kilometre hız yaptı.
2009 yılında Maglev sistemi onaylandı ve ticari inşaata girdi. Doğrusal Chuo Shinkansen hattının 2027 yılına kadar Tokyo ve Nagoya’yı birbirine bağlaması planlanıyor. Yolculuğun yalnızca 40 dakika sürmesi bekleniyor – iki şehir arasında uçmaktan veya mevcut Tokaido Hattında bir buçuk saatlik yolculuk yapmaktan daha hızlı.
Maglev projesinin asıl amacı, Tokyo’dan Osaka’ya giden rotayı bir saatten daha kısa sürede kat edebilecek bir tren üretmekti. Bu, 2045 yılında faaliyete geçmesi beklenen Maglev hattının Nagoya’dan Osaka’ya uzatılmasıyla sağlanacaktır.
286 kilometrelik Maglev hızlı tren yolunun yüzde sekseni yer altında, kentsel dağınıklığın ve dağlık arazinin altından geçecek. Projenin 55 milyar dolar karşılığına mal olması bekleniyor. Tren tamamlandığında bin yolcu kapasiteli on altı vagon içerecek. Yolcular 2027’de yeni hat için bilet alabilecekler. Trenler maksimum 505 km/s hızla seyahat edecek (dünya rekoru 603 km/s).
Central Japan Railway Company (JR Central), tahmini 5.52 trilyon yen’e (52 milyar $) mal olacak projeyi denetliyor.
Japon Maglev Treni Hız Denemesi