Dünyanın En Hızlı 5 Treni

Dünyanın En Hızlı 5 Treni

1– Şanghay Maglev – 460 km/h, 286 mil (Çin)
Çelik raylar üzerinde çelik tekerlekler yerine manyetik kaldırma (Maglev) kullanarak taşıyan dünyadaki tek bağlantıdır.
Şangay’daki Pudong havaalanını şehir merkezindeki Longyang Road istasyonuna bağlayan, maksimum 460 km/s ticari hıza sahip ve 30 kilometrelik yolculuğu sadece yedi buçuk dakikada tamamlıyor.
Alman teknolojisine dayanan Maglev trenleri, süper pürüzsüz, sürtünmesiz bir sürüş sağlayan güçlü mıknatıslar ile yükseltilmiş ray üzerinde uçarak gider.

2– CR400 Fuxing – 350 km/h, 217 mil (Çin)
Çin’in Fuxing trenleri saatte 350 km hızla 1.200 yolcu taşıyabiliyor. Çin, dünyadaki en uzun yüksek hızlı hat ağına sahip olmanın yanı sıra, artık gezegendeki en hızlı tarifeli trenlere sahip. CR400 Fuxing trenleri, ticari maksimum 350 km/h (217 mil) hızla çalışır, ancak testte 420 km/h (260 mil) hıza başarıyla ulaşmıştır. Çin’in gelişen demiryolu teknolojisi endüstrisinin bir niyet beyanı olan Fuxing trenleri, Avrupa ve Japonya’dan ithal edilen teknolojiye dayanan önceki nesil yüksek hızlı trenlerden geliştirildi. 16 adede kadar araba uzunluğunda ve maksimum 1.200 yolcu kapasiteli bu etkileyici tren ailesi, koltukta eğlence, akıllı cam ekranlar, kablosuz cihaz şarjı, akıllı kabinler ve hatta aşırı hava koşulları için tasarlanmış varyantlar dahil olmak üzere yeni özelliklerle doludur. Dünyanın tek otomatik yüksek hızlı trenidir. En hızlı CR400 olanları şu anda Pekin-Şanghay-Hong Kong ve Pekin-Harbin hatlarında kullanılıyor.

3– ICE3 – 330 km/h, 205 mil (Almanya)
Almanya’nın dünyaca ünlü InterCity Express (ICE) markası, çok çeşitli güzergahlarda konuşlandırılmış geniş bir hızlı tren ailesini kapsamaktadır.
1999’dan beri piyasada olan 330 km/s (205 mph) ICE3’tür. İki şehir arasındaki yolculuk sürelerini 2002’den bu yana iki saat 30 dakikadan 62 dakikaya indirdi.
Normal çalışma hızı 300 km/h’dir (186 mil), ancak ICE3’lerin geç kaldığında 330 km/s hıza çıkma yetkisi vardır. Test sürüşlerinde maksimum 368 km/h (229 mil) hıza ulaşıldı. ICE3’ün performansının anahtarı, sekiz vagonlu tren boyunca dağıtılan ve 11.000 beygir gücü sağlayan 16 elektrik motorudur.
ICE3 filosu, Almanya genelinde faaliyet göstermektedir ve büyük Alman şehirlerini Paris, Amsterdam ve Brüksel’e bağlayan uluslararası rotalar için trenler içermektedir.
Tasarım aynı zamanda İspanya, Rusya, Türkiye, Çin ve ikinci nesil uluslararası trenleri için Eurostar’a satılan Siemens Velaro yüksek hızlı tren ailesinin de temelini oluşturuyor.

4– TGV – 320 km/h, 198,5 mil (Fransa)
Fransa, 3 Nisan 2007’de 574,8 km/s (357 mil) gibi şaşırtıcı bir hız ile konvansiyonel trenler için dünya hız rekorunun uzun süredir sahibidir. TGV) hizmetleri, dünya çapında yüksek hızlı demiryolu teknolojisinin öncüsü olarak kabul edilmektedir.
Avrupa’nın ilk özel yüksek hızlı ağı, Fransa sınırlarının çok ötesine uzanarak hala en iyi bilinen ve en başarılı olanıdır. Fransız demiryolu endüstrisi, 2.Dünya Savaşı’ndan bu yana geleneksel trenlerle mümkün olanın sınırlarını giderek zorladı ve 1955 (331 km/s), 1981 (380 km/s) ve 1990 (515,3 km/s)’deki mevcut rekorları alt üst etti.
Bugün yüksek hızlı hatlar Paris’ten Lyon, Marsilya, Bordeaux, Nantes, Strasbourg, Lille, Brüksel ve Londra’ya yayılıyor ve trenler bazı güzergahlarda saatte 320 km hıza kadar çıkıyor.

5– JR Doğu E5 – 320 km/h, 200 mil (Japonya)
Japonya, 1964 yılında yeni yüksek hızlı demiryolları konseptini dünyaya tanıttı ve Shinkansen hatlarında hız, kapasite ve güvenlik sınırlarını zorlayarak dünya lideri olmaya devam ediyor.
Çoğu Shinkansen şu anda maksimum 300 km/h (186 mil) hızla çalışırken, Japonya Demiryolları Doğu’nun (JR East) E5 Hızlı Trenleri, Tokyo’dan kuzeye giden Tohoku Shinkansen üzerinde 320km/h (200 mil) hıza kadar çalışıyor Shin-Aomori’ye.
Her trende 731 koltuk ve 12.900 beygirlik bir güç sağlayan 32 elektrikli endüksiyon motoru bulunuyor. Hafif alüminyum alaşımdan yapılan E5’ler, virajları daha yüksek hızlarda geçmelerini sağlayan aktif süspansiyona sahiptir.
Trenlerin uzun burnu, tünellere yüksek hızda girdiğinde oluşan ses patlamalarını azaltmak için tasarlandı.
2011’de tanıtılan 59 tren inşa edildi ve 2016’dan beri Aomori’nin kuzeyinde, Japonya’nın ana adası Honshu’ya Tsugaru Boğazı’nın altındaki 54 kilometrelik (33,5 mil) denizaltı Seikan Tüneli ile bağlanan Hokkaido Shinkansen’de de kullanılıyorlar.

Japon Maglev Treni Hız Denemesi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir