Ovit Tüneli Hizmete Açıldı

Ovit Tüneli Projesi

Rize’nin İkizdere ilçesinde 2640 rakımlı Ovit Dağı’nda yapılan ve 14,3 km’yle Türkiye’nin en uzun ikinci tüneli.

İlk olarak 1880 yılında Osmanlı Devleti’nin kalkınma planında Rize-Erzurum karayolu ve tüneli projesi olarak gündeme gelen Ovit Tüneli’nin temeli, 13 Mayıs 2012 tarihinde atıldı.

Ovit Tüneli, 1369 metresi çığ tüneli olmak üzere toplam 14,3 kilometre uzunluğu ile Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerinde yapımı devam eden 14,5 kilometrelik Yeni Zigana Tüneli’nin ardından Türkiye’nin ikinci en uzun, dünyanın ise en uzun dördüncü tüneli olacak.

Tünelin giriş kotu 1919 metre, çıkış kotu 2236 metre, tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olarak gerçekleştirildi. Kazı ve kaplama beton imalatı tamamlanan tünelin 1710 metre uzunluğundaki yaklaşım tünelinde kazı çalışmaları tamamlandı, 1400 metre uzunluğundaki çığ tünelinde kalan beton imalatı yapıldı. Üstyapı ve köprülü kavşak çalışmalarıda tamamlanan tünelin açılışı yapılacak.

Ovit geçidi, tünelin tamamlanmasıyla yıl boyu açık olacak. Çift tüp şeklinde inşa edilen Ovit Tüneli, Karadeniz’i Doğu ve Güneydoğu Anadolu’ya bağlayan diğer yollara önemli bir alternatif olacak. Tünel sayesinde 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu 200 kilometreye düşecek.

Ovit Tüneli’nde aydınlatma ve tünel iç dizaynı, Türkiye’de örnek olarak projelendirdi. Türkiye’deki diğer tünellerde aydınlatma tek kanal ile yapılırken, tünel uzunluğu nedeniyle sürücülerin dikkat kaybını ortadan kaldırmak için Ovit’te aydınlatma özel olarak çift kanal planlandı. Ayrıca tünel içerisi beyaz üzerine kırmızı şeritlerle boyanarak dikkat dağınıklığının giderilmesi hedeflenirken, sürücü dinlenme cepleri ise özel olarak boyanıp aydınlatılacak. Böylelikle 14,3 kilometre uzunluğundaki tünelde sürücülerin ışık kaybı yaşamaması, dinlenme ceplerinde de rahat olmaları amaçlanıyor.

Çift tüplü inşa edilen Ovit Tüneli 14 km’lik uzunluğu ile dünyada çift tüp olarak inşa edilen en uzun 3. karayolu tünelidir.

Türkiye’nin en uzun ikinci karayolu tüneli olma özelliğini taşıyan Ovit Tüneli, Rize’yi Erzurum’a bağlayan İkizdere-İspir Yolu’nun en önemli bölümünü oluşturan 2.640 rakımlı, 14,3 kilometre uzunluğunda Ovit Dağı geçişinde inşa edildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir