1915 Çanakkale Köprüsü Proje Bilgileri

1915 Çanakkale Köprüsü

Projenin Künyesi

Proje Adı: Kınalı–Tekirdağ–Çanakkale–Savaştepe Otoyolu Projesi, Malkara–Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Kesimi İşi (1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu)
İdare: T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM)
Müşavir: Tekfen Mühendislik A.Ş. – T Engineering International SA Ortak Girişimi
Görevli Şirket: Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.)

Proje Bilgisi

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, Malkara ile Çanakkale arasında 1915 Çanakkale Köprüsü’nü de içeren 89 kilometre otoyol ve 12 kilometre bağlantı yolundan oluşmaktadır. Proje, 324 kilometrelik Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi’nin bir parçasıdır.

Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden, Şarköy’ün batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe’nin doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaşmaktadır. Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Avrupa’da Sütlüce köyü ve Asya’da Lapseki arasında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçerek Umurbey beldesi bölgesine ulaşmaktadır.

Proje kapsamında; 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yanı sıra, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 2 adet betonarme viyadük, 43 adet üst geçit (1 adet ekolojik üst geçit dahil), 40 adet alt geçit, 12 adet köprü (hidrolik köprüler ve alt geçit köprüleri dahil), 228 adet menfez, 12 adet kavşak (devlet yolu üzerindekilerle birlikte), 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 5 adet ücret toplama istasyonu inşa edilmektedir.

Yatırımcılar

DL E&C: 1939 yılında kurulan DL Grup; inşaat, petrokimya, enerji üretimi, lojistik, imalat ve bilişim teknolojileri alanlarında faaliyet gösteren 13 bağlı şirketten oluşmaktadır. DL E&C, DL Grubu’nun ana iştiraklerinden biri, ayrıca dünya çapında bir EPC (mühendislik, tedarik ve inşaat) müteahhidi firmasıdır. 1966 yılında Vietnam’daki ilk yurt dışı projesinin ardından, DL E&C inşaat şubesi 40’tan fazla ülkede birçok projeyi başarılı bir şekilde tamamlamıştır. DL E&C, 2019 yılında ENR Uluslararası En Büyük Müteahhitler sıralamasında 79. sırada yer almıştır.

Şimdiye kadar başarıyla 5 asma köprü ve 11 kablo gergili köprü inşaatı gerçekleştirmiş olan DL E&C bir köprü uzmanıdır. DL E&C’nin asma köprüleri arasında, Ekim 2012’de tamamlanmış olan Yi Sun-sin Köprüsü inşaatı da bulunmaktadır. Bu köprü Güney Kore’nin en uzun, dünyanın da beşinci en uzun asma köprüsüdür.

Limak: Türkiye’nin önde gelen inşaat, enerji, altyapı, çimento, turizm şirketlerinden biri olan Limak, 1976 yılında Ankara’da kurulmuştur. 2019 yılında ENR Uluslararası En Büyük Müteahhitler sıralamasında 67’nci sırada yer alan Limak, Türkiye’de ve dünyada çok önemli PPP (kamu-özel ortaklığı) projelerinde yatırımcı durumundadır. Bunlar arasında 150 milyon yolcu kapasiteli İstanbul Havalimanı, Kuzey Marmara Otoyolu, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, Kosova Priştine Adem Jashari Uluslararası Havalimanı gibi pek çok proje yer almaktadır.

Üzerine aldığı projeleri zamanından önce ve kaliteli bir şekilde teslim eden Limak, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nı başarıyla bitirdikten sonra buradaki tecrübesini ve know-how’ını diğer projelere ve yurt dışına taşımayı başarmıştır. Bugün enerji sektöründe de Türkiye’nin ve Kosova’nın en büyük özel şirketlerinden birisi olan Limak; üretimde, ticarette ve dağıtımda yer almakta ve dikey entegre bir yapıda faaliyetlerini sürdürmektedir. Çimentoda ise Türkiye’nin en büyük üreticilerinden biri konumunda olup, Mozambik ve Fildişi Sahili’nde de üretim faaliyetleri yürütmektedir. Turizmde de önemli bir oyuncu olan Limak, 9 oteli ve 6.000’in üzerinde yatak kapasitesi ile artık yurt dışına açılmaktadır.

SK ecoplant: SK ecoplant SK Grubu’nun inşaat ve mühendislik koludur. Kore’nin en büyük 3. holdingi olan SK Grubu 2019 Fortune Global 500’de 73. sırada, SK ecoplant ise 2019 ENR Uluslararası En Büyük Müteahhitler sıralamasında 54. sırada yer almıştır. 1977’de kurulan SK ecoplant dünya çapında tanınan bir EPC (mühendislik, tedarik ve inşaat) firması haline gelmiş ve Türkiye, Birleşik Krallık, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Ekvador, Hong Kong, Singapur, Vietnam, Hindistan gibi ülkelerle birlikte dünyanın dört bir yanında çeşitli projelere imza atmıştır. SK ecoplant, Türkiye’de aralarında Avrasya Tüneli Projesi ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. Boğaz Köprüsü) Projesi’nin de bulunduğu bir dizi stratejik projenin başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesinde etkin rol oynamıştır.

SK ecoplant zamanla stratejisini nicel büyüme yerine niteliksel büyümeye dönüştürmektedir. Bununla birlikte küresel bir EPC müteahhidinden küresel bir tam çözüm ortağına dönüşmektedir ve küresel bir üst düzey şehir ve altyapı kurucusu olma vizyonuna her geçen gün yaklaşmaktadır. Finans ve inşaat yatırımcısı olarak SK ecoplant, Koreli firmalar arasında en aktif Kamu-Özel İşbirliği aktörlerinden biridir. Proje finansmanı konusundaki yeterliliği, Kore İhracat Kredi Kuruluşları ve çeşitli uluslararası finans kuruluşlarıyla iyi ilişkileri, tecrübesi ve EPC performansıyla kendini ispatlamış olan SK ecoplant, halihazırda Türkiye’de Avrasya Tüneli ve 1915Çanakkale Köprüsü, Birleşik Krallık’ta ise Sliver Town Tüneli gibi projelerde faaliyetlerini sürdürmektedir.

Yapı Merkezi: Yapı Merkezi, 1965 yılında Türkiye’de bir müteahhitlik şirketi olarak kurulmuş ve zamanla altyapı ve inşaat sektörlerinde önde gelen firmalardan biri haline gelmiştir. Genel müteahhitlik, toplu taşıma sistemleri, prefabrikasyon, ön germe, boru üretimi, demiryolu, metro, nitelikli binalar, güçlendirme – restorasyon ve Kamu Özel Ortaklığı projelerine odaklanmıştır. Türkiye’nin altyapı ve inşaat sektörüne katkılarına ve önemli projelerine ek olarak, Yapı Merkezi Ortadoğu ve Afrika’da da aktif olarak projeler yürüten, uluslararası alanda güçlü bir firmadır. 2019 yılında ENR Uluslararası En Büyük Müteahhitler sıralamasında 77. sırada yer almıştır.

Yapı Merkezi yıllar içinde, büyük ölçekli inşaat projelerini planlanan tarihten önce, bütçeyi aşmadan ve hedeflenen kaliteyi tutturarak gerçekleştirme beceri ve kapasitesini göstermiştir. Yapı Merkezi’nin Kamu Özel Ortaklığı ve Yap-İşlet-Devret (YİD) projelerinin yapılandırılma ve yönetimindeki başarısı, yakın geçmişte (SK E&C ile birlikte) gerçekleştirdiği Avrasya Tüneli Projesi’nde de görülmüştür. Şirketin pek çok uluslararası finans kuruluşuyla da güçlü ilişkileri vardır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir