1915 Çanakkale Köprüsü Açıldı

Dünyanın İki Ayak Arası En Uzun Mesafeye ve En Uzun Kule Yüksekliğine Sahip, 1915 Çanakkale Köprüsü Açıldı

Dünyanın iki ayak arası en uzun mesafeye ve en uzun kule yüksekliğine sahip köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü bugün saat 16.00 itibarıyla açıldı. Çanakkale Zaferi’nin 107. yıldönümünde hizmete başlayacak köprünün açılışını Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan yaptı. 3.1 milyar Euro’ya mal olan köprünün geçiş ücreti de 200 lira oldu.

Temeli 18 Mart 2017’de atılan 1915 Çanakkale Köprüsü, bugün hizmete vermeye başladı. Çanakkale Zaferi’nin 107. yıldönümünde ilk araç geçişlerinin yapılacağı köprünün açılışını Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan yaptı.

Açılış öncesi bilgiler veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu “Çanakkale Zaferi’nin 107’nci yıldönümünde Türkiye tarihine, dünya tarihine geçecek çok önemli bir açılış var. Çok heyecanlıyız. Hazırlık aşaması 10 yıl süren ve 4 yıl gibi çok kısa bir sürede bitirilen, dünyanın en geniş açıklıklı ve en yüksek çelik ayaklara sahip köprüsünü saat 16.00 itibarıyla hizmete açacağız. Köprümüz sembollerin köprüsü. 318 metre yüksekliğindeki çelik ayaklar 3’üncü ayın 18’ini simgeliyor. 2023 metrelik orta açıklık ise Cumhuriyetimizin 100’üncü yılını simgeliyor. Seyit Onbaşı’nın 16 metrelik simge top mermileriyle birlikte kule yükseklikleri 334 metreye kadar çıkacak” şeklinde konuştu. Boğaz’ın iki yakası arasındaki mesafenin 6 dakikaya düşeceğini belirten Bakan Karaismailoğlu “Proje ile zaman, akaryakıt ve çevresel olarak yıllık 6 milyar liraya denk gelen tasarruf sağlanacağı hesaplanıyor. Bu köprü açıldıktan sonra köprüyle birlikte 100 kilometrelik Malkara-Çanakkale Otoyolu hem Çanakkale’ye hem Marmara Bölgesi’ne hem Ege Bölgesi’ne ve özellikle ülkemizin batı kesimlerinde çok büyük değişimlere neden olacak.

Tam adı ‘1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu’ olan projenin toplam maliyeti 3.1 milyar Euro’yu buldu. Yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkarılan projeyi Türkiye ve Güney Koreli firmalardan oluşan ‘Daelim–Limak–SK–Yapı Merkezi’ Ortak Girişimi, 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklifiyle kazanmıştı. Proje, 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplamda 101 kilometre uzunluğu bulunuyor.

– Kule uzunluğu 318 metreyle asma köprüler arasında en uzunu.
– Dünyanın iki ayak arası 2023 metre en uzun mesafeye sahip köprüsü oldu.
– Köprünün uzunluğu 4.5 km Köprü üzerine toplam 6 şerit bulunuyor.
– Proje süresince 15 farklı ülkeden yaklaşık 12 bin personel görev yaptı.
– Projede 177 bin ton çelik ve 227 bin ton da beton kullanıldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir