Ray Hata – Özür Oluşumlarına Karşı Efektif Demiryolu Uygulamalarından Ray Taşlama Bakımı ve Bakım Optimizasyonu

Ray Hata – Özür Oluşumlarına Karşı Efektif Demiryolu Uygulamalarından Ray Taşlama Bakımı ve Bakım Optimizasyonu

Ilgaz CANDEMİR, İnşaat Yüksek Mühendisi, İzmir Metro A.Ş.

Özet: Günümüzde sürdürülebilir ulaştırma denince akla ilk gelenler arasında; çevreye daha duyarlı ve etkili toplu ulaşım, düşük karbon ayak izinin oluşmasına ve geliştirmesine olanak sağlamak şeklinde özetlenir. Sürdürülebilir ulaşımın en güçlü modlarından bir olan demiryolları ve kent içi raylı sistemlerde yapım sonrası devamlılıkları için sürekli bakıma ihtiyaç duyarlar. Bu bakımlar arasında ufaktan büyüğe doğru izleme ve ölçüm, yağlama, periyodikler, kaynak, buraj ve taşlama, balast temizleme, ray değiştirme gelmektedir.

Bu çalışmada, A’dan Z’ye Türkiye’de henüz fayda-yarar ilişkisi yeterince incelenmeyen ray taşlama çalışmasının genel anlamdaki tanım-amaç-yarar üçgeni işlenip, ray özürleri ve hatalarından bahsedilecektir. Bunun sonucunda yapılması gereken ray taşlama çalışmasının tipleri ve periyotları hakkında bilgi paylaşılacak, spesifik örneklerle kıymetlendirilecektir.

Rail Grinding Maintenance and Maintenance Optimization from Railroad Applications Effective Against Rail Defects
Abstract: The total cost of rail life and rail grinding is related to wheel/rail interaction. Reduced surface rolling contact fatigue and wheel/rail wear resulting from favorable wheel/rail contact could extend grinding intervals and reduce metal removal rate, thereby prolonging rail life and reducing maintenance cost.

This paper declared is to explain briefly what is rail grinding process, benefits of rail grinding and Why we have to grind. It has been expressed that eliminating most common rail fatigue defects (RCF)s. Later, it has been shown, application of grinding, choosing effective machine and equipment and understanding of magic wear rate process and has been mentioned best practice rail grinding typical way of following before the operation and pre grind inspection.

In addition it evaluates RCF’s, noise/rail relations and at the end of this report we evaluated optimization, grinding intervals, economic parameters and real site experience corrective grinding maintenance, some site printouts from official equipments.

Makalenin tamamına Yapı Dünyası Dergisi 2011 Sayı: 182 den ulaşabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir